Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

19 Aralık 2014 Cuma

Mevlana'dan eşine mektup..


Benim Gülüm’e…
Zaman geçer…
İnsan geçer…
Dünyada her şey geçer;
zaman öyle bir zaman olur ki
sevda da zamana ayak uyduramaz..
Gönül sevdadan geçer,gönüle yar geçer..
Çok değil,sadece birazcık mevsim geçer.
Sıcak gelir,
Kış gelir;bahar geçer…
Taşın yerinde ağır olduğunu,
ateşin ancak düştüğü yeri yaktığını yeni öğrendim..
Aşk da ateş mi demektir?
Hani her _düştüğü_ gönlü yakar ya..
Mevsimlerden gözyaşı değil henüz,
Mevsim Aşk mevsimi..
Ey sevdamın Gül Hatun’u,beşinci mevsimim sensin.
Sen sadece sen değilsin,
Bensin;
Bendesin
Benimsin…


16 Ekim 2014 Perşembe

Ne Kuşusun Sen...


MEVLANA'DAN DÜŞÜNDÜREN HİKAYELER ADLI KİTAPTAN ...

Padişah kolunda beslenmedin, avlanmayı bellemedin; zaten doğan değilsin ki av tutasın.

Dudu değilsin ki sana şeker versinler, tatlı sözlerini dinlesinler.

Bülbül değilsin, aşıkçasına ağlayıp inleyesin, çayırlıkta, çimenlikte yahut lale bahçelerinde güzel çileyesin.

Hüthüt değilsin ki çavuşluk edesin. Leylek değilsin ki yücelerde yurt tutasın.

Ne iştesin sen? Seni ne diye satın alsınlar? Ne kuşusun sen?
yazar: Baki Apaydın/ Tutku yayınları



Evet Mevlana'nın bu yüce sözleri bana çok şey anlattı..

'Sen kimsin, nesin ki ne bekliyorsun  ve kimlerden..' sorusunu o müthiş diliyle ifade etmiş yüce insan.

Bazen her yerde izimiz olsun isteriz. Sesimizi duyurmak, sözümüzü söylemek illa ki varlığımızı 

ortaya koymak isteriz..Ya da haklı-haksız bir durumla karşılaşınca kendimizi savunmak isteriz..  Ben 

nefislerin çırpınışı diyorum başkası insanların egoları diyor bir başkası, hakkım diyor diğeri

başka başka şeyler .. Ama neticede insanoğlu ahlaken iyi bir terbiye ve eğitimden geçmediği sürece 

karşısına  çıkan olaylara fevri çıkışlar, gereksiz duruşlar ve nefsani tutumlar sergilemeye

devam edecektir..  Nefisler terbiye edilmedikçe; Allah sevgisi, insan sevgisi  gibi sevmenin 

yüceliğiyle donatılmadıkça ruhlar, gösterilen tüm davranışlar yakışıksız olacak ister istemez..

Hal böyle iken Mevlana'nın Mesnevisindeki gibi, diğer değerli hikayelerinde bahsettiği gibi kendini 

aramaya devam edecektir insan.. Son söz olarak insan hayata kendini aramaya gelmiştir desem okkalı bir laf etmiş olur muyum dostlar?

 Sizi bilmem ama ben her yaşadığımda biraz daha kendimi buluyorum sanki..

 Her başıma gelen eksik bir parçamı tamamlıyor sanki.. 

Her sevinç, her keder biraz daha beni ben yapıyor .. 

Ben hem ben oluyorum hem de benliğimden kurtulup biraz daha Rabbimi buluyorum sanki...

Herkesin  birgün hayata geliş amacını bulabilmesi dileğiyle...

26 Eylül 2014 Cuma

GÜNDEMİM BEBEĞİM



Merhaba Dostlar,

Öncelikle birşey belirtmek isterim ki aşağıdaki yazım bir yıl önce bir tarihte yazdığım yazıdır yani bugünümü ifade etmiyor.

Şimdi gelelim bugün yazacaklarıma..

Hamileliğimin yedinci ayındayım ve bir kızım olacak Allah'ın izniyle. Her ay rutin kontroller ve zamanı geldikçe gerekli tetkikler yapılıyor. Şimdilik herşey yolunda çok şükür. Bir ay sonra doğum iznine ayrılacağım ve bebeğim için gerekli alışverişleri yapacağım. Mutluyum ama onu kucağıma alınca daha mutlu olacağım inşallah. Annelik duygusu nedir tam olarak bilemiyorum fakat onu herşeyden çok koruyacağımı ve iyi yetişmesi, mutlu, sağlıklı olması için elimden geleni yapacağımı biliyorum.

Yuvamda eşimle çok mutluyuz Allah'a sonsuz şükürler olsun.. Kariyerimdeki ilerleme görünen o ki yavaş olacak ama güzel olacak inanıyorum. Yüksek lisansıma devam ediyorum fakat bebeğimle biraz zor oluyor tam teşekküllü devam etmem. Bu yüzden eşimin desteğiyle bitirebileceğim galiba.

Burada zaman yetersizliğinden dolayı  yazıma erken  veda edip yazacaklarımı başka bir güne erteliyorum.

Sevgiyle kalın.

Not: Ekte çok güzel bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim. Hani pek çoğumuzun bilip de söyleyemediği, yapamadığı yada sergileyemediği o sağlam duruşlardan birisi. Yabancı bir aktris ancak sözleri oldukça kayda değer..

Ben Kalksam ve Dirilsem....

Selamlar dostlar, nasılsınız?
 Ben nasılım, sanırım iyi sayılmam..İş hayatım güzel gidiyor, çok şükür..
Fakat son zamanlarda bazı kötü olaylar oldu ve ben çok üzüldüm çok yıkıldım ama şimdi iyiyim çünkü Rabbim beni koruyor hep.. Kötü niyetli insanlar hep olacak ama Allah'ım beni her durumdan bir şekilde kurtarıyor.. Son zamanlarda çok duygusal oldum yine çok ağladım.. Tam güzel şeyler olacağına inanıyosun sonra bir anda puf diye uçup gidiyorlar.. Büyütüyor yaşadıkların ama seni çok yıpratıyor.. Sanırım mecbur olmasam şu dünyada bir an bile kalmam kalmak istemem.. Hep dua ediyorum Rabbim beni yanına al bu kötü karanlık ruhlu insanların içinde daha fazla yaşatma diyorum ama O böyle istiyor yani kalman gerek bekle diyor.. Keşke beklediğime değse zaman keşke.. Sadece Rabbime güzel kulluk edebileceğim bi dünyam olsun başka bişey istemiyorum artık aslında hep öyle olsun istedim fakat eskiden dünyadan çok şeyler talep etmiştim sanırım.. Şimdi öyle değil. İstediğim kimselere muhtaç olmayacak başımı eğdirmeyecek bi hayat istiyorum gerisi boş.. Uzak olmak istiyorum tüm insanlardan tüm bu sahte kendinden geçmiş gözü aç diyarlardan ki gözü de gönlü de aç, sapıklık içinde bi dünya yaşadığımız yerler.. Öyle bi devirdeyiz ki kıyamet çok yakın öyle yakın ki her gün ömrümün sonu gelmiş sanıyorum, sanki son günlerimi yaşıyorum.. Benim baktığım yerden baksanız dünyanın ne kadar acı verici bir yer olduğunu anlardınız.. Sürekli dünya hırsıyla dolup taşan ruhların zavallı ve iğrenç halleri içinde yaşam mücadelesi veriyoruz .. Öyle anladığınız gibi basit değil çok derin çok.. Hassasiyet mi algı mı ruh mu bunu görür anlar bilmiyorum.. Delilik değil.. Sadece Allah'ın varlığını hep hissetmek ...... Bir yakınını kaybetmek, felaketler yaşamak ve kötü hissettiğinde, canın yandığında O'nu hatırlamak dua etmek kesmiyor beni, yetmiyor.. Rabbim o kadar yakınımda duruyor ki bir hatam bir yanlışımda beni bırakıp gider bana darılır yada bana kızar diye çok korkuyorum ama ben de herkes gibi dünyaya dalmıyorum desem yalan olur ama yine de Rabbimi hep yanımda hissediyorum.. Ne kadar çok dua eder, kuran okur, onu zikredersem o kadar güçlüyüm evet ama diğer yandan içimde hep bi acı var.. Bu dünyada yaşamak çok güç geliyor bana, çok zor.. Kimselere anlatamazsın anlatsan da anlamazlar.. Adım gibi yalnızım.. Dışardan nasıl görünüyorum bilmiyorum fakat asıl ben yalnız kaldığımda ortaya çıkıyor ve yalnızlığım her geçen gün çoğalan yanım.. Yalnızlığım sadece Rabbimle bütünleşen yanım.. Yalnızlığım öyle bir yalnızlık ki asla paylaşılmayan.. Yalnızlığım sadece Rabbime ait olan yanım.. Kelimelerin tükenip ifadelerin geçit vermediği bir yerde hep beni bekleyen yanım.... 
Son günlerde ihtiyacım var yeniden dirilmeye..

http://www.youtube.com/watch?v=xzjYUbnE1JA
BÜYÜK TÜRK MÜTEFEKKİR VE MUTASAVVIF YAZAR SAMİHA AYVERDİ HANIMEFENDİ'NİN HAYRAN OLDUĞUM  VASİYETİNDEN:
* Ölçün doğruluk olsun, aleyhinde dahi olsa doğruyu söylemekten çekinme.
* Haksız olduğun bir mes’elede, haklı olduğuna kendini inandırmaya çalışma.
* İnsanların kusurlarını gözünde büyütme. Arkadaş, dost, meslektaş ve yakınlarının kabahatlerini değil, meziyetlerini görmeye çalış. Kusurlarını ararsan, onlar da sende arar ve senin bulduğundan fazlasını bulurlar.
* Arabulucu ol, arabozucu olma. İyilik yapmak için fırsat gözle. Bulamazsan icâd et. Zirâ kula hizmet, Hakk’a hürmet ve ibâdettir.
* Kendinden evvel başkalarını düşünmek seviyesine ermeni çok isterim. Bu olmazsa kendin kadar; bu da olmazsa kendine yakın düşünmek de bir nimettir.
* Kararlarında aceleci olma. Hükümlerini teennî ve basîretle vermek bahtiyarlıktır.
* Gayeli ve kararlı adam ol. Gel-geç tabiatlıların ideallerine eriştikleri görülmemiştir. Onun için azimli ve sebatkâr ol ki, tuttuğunu koparasın. Herhangi bir mes’eleyi huşûnetle değil sükûnet ve hoşlukla halletmeyi âdet et. Onun için Resûlullah Efendimiz: “Allah, güzeldir, güzeli sever” buyurmuşlardır.
* Sâkin, mülâyim ve hesâplı konuş. Ağır, kırıcı ve geri dönülmez sözden çekin. Vekârlı ve haysiyetli ol, fakat alıngan olma.
* "Öfke gelir göz karartır Öfke gider, yüz kızartır" diyen, ne doğru söylemiştir. Onun için, sonradan pişmanlık verecek sözden ve hareketten şiddetle kaçın.
* Büyüğe, küçüğe saygılı ol. Hürmet et ki hürmet göresin. Lâtifelerin lâtif olsun. Kalb, Allah’ın nazargâhıdır. Kırmaktan şiddetle sakın.
* Bil ki, para gâye değil vâsıtadır. Eline bu vâsıta bol bol geçtiği takdirde onu hayırlı işlerde kullan.
* Sabırlı ve hazımlı ol. Allah şikâyeti sevmez. Dâima şükret, güçlükleri kolayından al, rahat edersin.
* Evlatlarının bedenleri kadar ruhlarını da besle. Onlar sana Hakk’ın emanetidir. Bu emâneti kurda kuşa kaptırmamaya dikkât et.
* Anana, babana, kardeşine, hâsılı bütün ailene mûti, sâdık ve yardımcı ol. Cenâb-ı Resulullah: “Cennet anaların ayakları altındadır” buyurmuştur. Cenneti yalnız âhiret âleminde aramak, akıllı insan kârı değildir. Dünyada da cennet vardır. Bu, huzur ve kâlb cennetine girmeye çalış.
* Sana korku, ümid veya herhangi bir menfaatle bağlanan dünya dostlarına güvenme. Hak nâmına garazsız, ivazsız dostluğunu arz etmiş olanları ise, kusurları olsa da, bağrına bas, onlardan kopup ayrılma ve kendi kendine; “Benim kusurlarım onlarınkinden çoktur” diyerek hoşgör.
* İnsanlar, kendi hayatları binâsının mimârıdırlar. Bu binâyı kurmak husûsunda gösterecekleri ustalık veya acemilik, onları mes’ud veya bedbaht eyler. Gayret et ki, hayâtını kurarken sana saâdet ve huzur getirecek iyilik, güzellik, hak, hakîkat ve fazîlet malzemesini kullanmak hünerini gösteresin.
* Allah yardımcın olsun.

Sâmiha Ayverdi
http://www.samihaayverdi.org/hayati-fikirleri-eserleri.html

17 Mayıs 2014 Cumartesi

Dünyama Bir Bebek Geliyor

Sevgili blogcuk, gel yaklaş! Kulağına fısıldayacağım cümleyi dinle!

Bi bebeğim olacak!! Allah'ın izniyle yaklaşık yedi ay sonra kucağıma alacağım bir bebek.. Evet sevgili blogcuk artık ben de bir anne adayıyım.. İki gün önce bebeğimin kalp atışlarını dinledim ilk kez.. Ne kadar ilginç bir duygu bilemezsin.. Çok mutluyum.. Hamilelik zor ama hayatta  katlanılabilecek en tatlı zorluk bu sanırım :)) Babası, halaları,teyzeleri, annanesi, babannesi, dedesi ve bi sürü bekleyeni var şimdiden.. En çok da ben bekliyorum tabii ki:)) Bana ne kadar benzer nasıl olur çok merak ediyorum.. O doğduktan sonra hayat bir daha eskisi gibi olmayacak.. Belki de yıllardır beklediğim o mucize bu bebektir kim bilir.. Annelik bir lütuf!! Dilerim rabbim isteyen herkese bu lütfu gösterir..

30 Ocak 2014 Perşembe

Yılın En Önemli Olayı: Evlendim..

Son bir yıl neler aldı senden diye sorsalar söyleyecek çok şey bulabilirdim yine..
Evet bulurum fakat bunları yazmaktan yoruldum sevgili insanlar.. Bazılarınızdan da hiç hoş olmayan yorumlar aldım.. Onlara diyecek bir kaç lafım var elbette.. Lakin herkesi kendi nahoş düşünceleriyle ve seviyesizliğiyle başbaşa bırakmak çoğu zaman tercihimdir.. Eleştirilere açık olan 'yan'ımız 'seviyesizlik'le 'eleştiri'yi karıştıranlar için 'yoktur' biline..

Şimdi neler oldu neler geçti son yazımın üzerinden bilmiyorum.. Çok fazla vaktim yok o yüzden az ve öz yazmaya çalışacağım..

İnsanoğlunun hayatta başına sadece bir kere gelen şeyler vardır.. Benim de başıma gelen bu yılın en etkili olayı şöyle; hiç tahmin etmediğim bir zamanda hiç beklemediğim bir adamın karşıma çıkması hayatımı değiştirdi.. Bu değişiklik evlilikle son buldu.. Şimdi günden güne sevgimi büyüten bir adamla evliyim değerli dostlar.. Allah her insana susadığı sevgiyi bulabileceği insanlar versin dilerim ki..  Sanırım çok bekledim fakat beklediğime değdi.. Hayatta en el değmemiş sevgiler yine en el değmemişini hak eder .. Buna her zaman yürekten inanmışımdır.. Allah acıyı çekeni de sabredeni de, günahtan kaçınanı da, mücadele edeni de, koyverip gideni de çoook iyi bilir.. Zulmedenler zulmünün karşılığını beklesin..Allah yapılan bütün ayrıntıları fazlasıyla iyi bilir.. Allah görmüyor sanıp sakladıklarımız var ya işte onlar bizim sonumuz olacak!! Eğer tövbe edersek ayet ve hadislere göre söylendiği gibi ; o zaman durum değişir İnşaallah!..

İş yerinde yaşadığım sorunların en büyük sebebine gelirsek, benim aşırılıklarım olmuştur; iyilikte, mütevazilikte ileri gitmelerim sonra yapılan terbiyesizliklere karşı  öfkemi dizginlediğimi sanıp öcümü başka türlü almam.. Mesela tavırlara karşı mücadele yerine sırtımı dönüp gitmem o insanlara açık ve net ve ağır gelen cevaplar olarak kalmıştır daima ve bu benim hayatta seviyesizliklere karşı verilmiş en son cevabım olmuştur.. Sanırım Allah'ın varlığıyla arkadaş olmak varken kimsenin egosuna izin vermeyeceğim ki yalnızlıktan korkanların yaptığı gibi türlü oyunlara boyun eğmektir bunun diğer adı.. Hür irademi Allah'tan başka tüm iradelerin boyunduruğundan kurtarmak isteyişimin resmi budur...

En baştaki yazılarımı okuyanlara hatırlatmak istediğim bir şey var; demiştim ki hayatımda elbetteki güzel ve mutlu pek çok şey var lakin ben mutluluğu pek fazla yazamam, zamanla bu alışkanlığım değişir mi bilmem..Ama şimdilik yazdığım şeyler hüzün ağırlıklı olacak.. Hem ben birileri okusun diye birşey yazmıyorum..Hiçbir yerde reklamımı yapmıyorum.. Kendimi tanıtmıyorum.. Sosyal sitelerimde arkadaşalarıma 'buyrun' demiyorum.. Bilinmek istemiyorum çünkü.. Çünkü burası benim içimi döktüğüm bir yer olarak kalacak şimdilik..

Ben çocukluğundan beri oldukça yürek burkan hadiseler yaşamış bir insan evladıyım evet.. Onları buraya döksem sanırım koca bir roman olur çıkardı.. Fakat şimdilik imkanım ve gücüm ve yeterli edebi dilim yok.. Gün gelir de belki yazarım..Kitap raflarında bir kitap daha olsa, bir kaç insan okusa, bu insana mutluluk verirdi herhalde..Daha önemlisi şu ki bazı insanlar yazdıkça yaşar.. Ben de onlardan biriyim belki de bilmiyorum.. Yazmak anlatamadığım dertlerime derman olmuyorsa da rahatlatıyor.. Terapi, arkadaş, dost, alışkanlık, hobi belki de daha fazlası..

Diğer yandan pek çok borcun içinde yüzmekteyim.. Tüm maaşım borçlara gitse de eşimin maaşı ikimizi ve küçük sevimli yuvamızı geçindirmeye yetiyor şükürler olsun.. Rabbim aç, açık tüm gariplere sahip çıksın demek istiyorum burada..

Diğer bir yandan yüksek lisansa başlıyorum, iki bölüme başvurdum ikisinden de kabul aldım. İkisine de kayıt yaptırdım. Başlıyorum bitirdiğim gün bambaşka bir gün olsun diliyorum (:

Daha neler geldi ne duygular fırtına olup yerli yersiz, haklı haksız gelip geçtiler.. Lakin dedim ya herşeyi oturup yazmaya zamanım yok... Şimdilik hoşçakalın..